Regulamin „EKIDEN PŁYWACKI 2025”

Regulamin „EKIDEN PŁYWACKI 2025”

15 listopada 2025 o godzinie 16:00 cała Polska płynie

     I.          Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem imprezy sportowo-rekreacyjnej „Ekiden Pływacki 2025” są Baseny Miejskie „Termy Jakuba” w Oławie sp. z o. o., zwana dalej „Organizatorem”.
  2. „Ekiden Pływacki 2025”, zwany dalej „Imprezą”, organizowany jest z okazji IV urodzin branżowego Stowarzyszenia Polskie Aquaparki i Pływalnie.
  3. Celem organizacji Imprezy jest propagowanie pływania jako formy aktywnego, prozdrowotnego spędzania wolnego czasu. Zadaniem uczestników będzie wspólne (w ramach zespołów i w systemie sztafetowym) przepłynięcie dystansu o łącznej minimalnej długości 42 km 195 m – popularnie zwanego – dystansem maratońskim.
  4. Możliwe jest pokonanie, wspólnym wysiłkiem uczestników, większego dystansu.
  5. Impreza zostanie przeprowadzona na niecce basenowej o długości 25 m.

  II.          Miejsce Imprezy

  1. Impreza jest organizowana na terenie całej Polski, w tym samym terminie i o tej samej godzinie na pływalniach, które współpracują w ramach Stowarzyszenia Polskie Aquaparki i Pływalnie.
  2. Przedmiotowy Regulamin dotyczy Imprezy organizowanej na obiekcie:

Basen kryty Termy Jakuba w Oławie

III.          Termin Imprezy

  1. Impreza odbędzie się 15 listopada 2025 r. (sobota) i trwać będzie od godziny 16.00 do godziny 20.00
    • start Imprezy godz. 16.00
  2. Uczestnicy zobowiązani są stawić się przy stoliku organizatora – zlokalizowanym przy dyżurce ratowników 15 minut przed deklarowanym startem.

IV.          Opłata za udział w Imprezie

  1. Udział w Imprezie jest płatny w wysokości 49 PLN od osoby. Opłata upoważnia do startu w imprezie, jak również korzystania z basenów i saun bez ograniczeń czasowych (jednorazowy wstęp na teren obiektu).
  2. Opłatę należy dokonać przelewem na konto Basenów Miejskich Termy Jakuba nr
    88 9585 0007 0010 0019 9748 0001, w tytule przelewu konieczne należy podać:

    • Nazwę imprezy (Ekiden).
    • Imię i nazwisko kapitana zespołu.
    • Nazwę zespołu
    • Za ile osób dokonana jest opłata
  3. W przypadku rezygnacji ze startu, wniesiona opłata startowa nie podlega zwrotowi i zostanie przeznaczona na cele organizacyjne imprezy (medale, materiały reklamowe).

  V.          Zasady uczestnictwa w Imprezie

  1. Uczestnikiem Imprezy może być każda chętna osoba, która posiada podstawowe umiejętności pływackie pozwalające na samodzielne lub z pomocą odpowiednich przyborów przepłynięcie dystansu min. 25 metrów.
  2. Warunkiem uczestnictwa osób niepełnoletnich jest zgoda rodziców / opiekunów prawnych, stanowiąca Załącznik nr 1 do przedmiotowego Regulaminu.
  3. Uczestnicy pełnoletni muszą posiadać aktualne zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak medycznych przeciwwskazań do udziału w Imprezie lub podpisać oświadczenie uczestnictwa w Imprezie na własną odpowiedzialność.
  4. Wskazane w pkt 2, 3 powyżej zaświadczenia, zgody lub oświadczenia należy dostarczyć Organizatorowi najpóźniej do dnia organizacji Imprezy.
  5. Każdy Zawodnik bierze udział w Imprezie na własną odpowiedzialność, zaś w przypadku Zawodników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodziców lub opiekunów. Przekazanie Organizatorowi prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego oraz opłacenie wpisowego oznacza, że Zawodnik rozważył i ocenił charakter, zakres i stopień ryzyka wiążącego się z uczestnictwem w Imprezie, w tym zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci, a także szkód i strat o charakterze majątkowym i dobrowolnie zdecydował się podjąć to ryzyko).
  6. Zawodnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną za wszystkie wyrządzone przez siebie szkody z własnej, wyłącznej winy innym Zawodnikom oraz osobom trzecim.
  7. Warunkiem udziału w Imprezie jest rejestracja na stronie internetowej termyjakuba.olawa.pl drużyny liczącej od minimum 4 osób do maksymalnie 8 osób wraz z zadeklarowaniem dystansu oraz tury w jakiej dana drużyna chce wystartować.
  8. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego online – link do zapisów znajduje się poniżej.
  9. Rejestracja trwa do wyczerpania limitu dostępnych miejsc.
  10. Każdy zespół zobowiązany jest do wyznaczenia kapitana zespołu, który zgłasza zespół, odpowiada za jego przybycie w dniu Imprezy i pozostaje w stałym kontakcie z Organizatorem.
  11. Kategorycznie zabrania się uczestnictwa w Imprezie osobom pod wpływem środków odurzających. Takie osoby Organizator wykluczy z udziału w Imprezie.

 

VI.          Przebieg Imprezy

  1. Uczestnicy w ramach swojego zespołu płyną w wybranym przez siebie bloku czasowym
    (30 lub 60 minut), w indywidualnie przyjętym tempie.
Blok czasowy zespół Tor 1 zespół Tor 2 zespół Tor 3 zespół Tor 4
16:00
16:30
17:00
17:30
18:00
18:30
19:00
19:30

 

  1. Uczestnicy sami wewnątrz swojego zespołu decydują o kolejności w jakiej płyną oraz o dystansie, który każdy z nich przepłynie w ramach dystansu wyznaczonego dla danego zespołu.
  2. O przypisaniu zespołu do konkretnej tury decyduje, wskazanie zespołu w formularzu zgłoszeniowym i kolejność zgłoszeń.
  3. Jednocześnie na każdym torze płynie max. 4 uczestników, pozostałe osoby zgłoszone przez daną drużynę mogą przebywać w wodzie (forma sztafety).
  4. Dopuszczalny jest start ze słupka startowego lub z wody.
  5. W czasie Imprezy przy słupkach startowych przebywają jednocześnie jedynie zespoły startujące w swoim bloku czasowym.
  6. Przy każdym torze znajduje się jedna osoba z ramienia Organizatora odpowiedzialna za nadzór nad przepłyniętym dystansem oraz opiekun drużyny (kapitan).
  7. Uczestnicy mogą pływać wybranym przez siebie stylem pływackim.
  8. Orientacyjny czas startu dla kolejnych tur zostanie ogłoszony osobnym komunikatem na 3 dni przed Imprezą.
  9. Uczestnik Imprezy, przebywający w niecce basenowej, zobowiązany jest używania stroju zgodnego z regulaminem obiektu, w którym odbywa się Impreza.
  10. Poza nieckami pływackimi dopuszcza się używanie strojów identyfikujących i reklamujących uczestników Imprezy.
  11. Impreza nie ma charakteru zawodów na czas. Jedynym elementem wartościującym może być suma przepłyniętych metrów przez wszystkie zespoły.

VII.          Postanowienia końcowe

  1. Osobą upoważnioną ze strony Organizatora do kontaktu z uczestnikami jest Grzegorz Hampel, tel. 603-224-282, adres poczty elektronicznej: marketing@termyjakuba.olawa.pl
  2. Ochrona danych osobowych uczestników Imprezy oraz zasady przetwarzania ich danych osobowych odbywają się zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Uczestnicy Imprezy wyrażają zgodę na nieodpłatne wykorzystanie swojego wizerunku przez Organizatora, w szczególności do promowania i reklamowania Imprezy oraz swojej własnej działalności związanej z krzewieniem kultury fizycznej.
  4. Organizator jest uprawiony do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu.
  5. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad Imprezy, postanowień niniejszego Regulaminu oraz interpretacji jego treści rozstrzyga Organizator.
  6. Udział w Imprezie jest jednocześnie akceptacją niniejszego Regulaminu.
  7. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za odwołanie Imprezy bądź zmiany w jej organizacji wynikłe z przyczyn niezależnych od niego.
  8. Podczas trwania Imprezy uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu obiektu, w którym odbywa się Impreza.
  9. W punktach nieokreślonych w niniejszym Regulaminie obowiązują zasady określone w Regulaminie obiektu, w którym odbywa się Impreza.

 

Link do zapisów

Załącznik Nr 1 – OŚWIADCZENIE ZAWODNIKA

Załącznik_Nr1_2025

Załącznik Nr 1a – ZGODA RODZICÓW / OPIEKUNÓW PRAWNYCH 

Załącznik_Nr1a_2025

 

Przejdź do treści
Termy Jakuba
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.