Regulamin „EKIDEN PŁYWACKI 2025”
15 listopada 2025 o godzinie 16:00 cała Polska płynie
I. Postanowienia ogólne
- Organizatorem imprezy sportowo-rekreacyjnej „Ekiden Pływacki 2025” są Baseny Miejskie „Termy Jakuba” w Oławie sp. z o. o., zwana dalej „Organizatorem”.
- „Ekiden Pływacki 2025”, zwany dalej „Imprezą”, organizowany jest z okazji IV urodzin branżowego Stowarzyszenia Polskie Aquaparki i Pływalnie.
- Celem organizacji Imprezy jest propagowanie pływania jako formy aktywnego, prozdrowotnego spędzania wolnego czasu. Zadaniem uczestników będzie wspólne (w ramach zespołów i w systemie sztafetowym) przepłynięcie dystansu o łącznej minimalnej długości 42 km 195 m – popularnie zwanego – dystansem maratońskim.
- Możliwe jest pokonanie, wspólnym wysiłkiem uczestników, większego dystansu.
- Impreza zostanie przeprowadzona na niecce basenowej o długości 25 m.
II. Miejsce Imprezy
- Impreza jest organizowana na terenie całej Polski, w tym samym terminie i o tej samej godzinie na pływalniach, które współpracują w ramach Stowarzyszenia Polskie Aquaparki i Pływalnie.
- Przedmiotowy Regulamin dotyczy Imprezy organizowanej na obiekcie:
Basen kryty Termy Jakuba w Oławie
III. Termin Imprezy
- Impreza odbędzie się 15 listopada 2025 r. (sobota) i trwać będzie od godziny 16.00 do godziny 20.00
- start Imprezy godz. 16.00
- Uczestnicy zobowiązani są stawić się przy stoliku organizatora – zlokalizowanym przy dyżurce ratowników 15 minut przed deklarowanym startem.
IV. Opłata za udział w Imprezie
- Udział w Imprezie jest płatny w wysokości 49 PLN od osoby. Opłata upoważnia do startu w imprezie, jak również korzystania z basenów i saun bez ograniczeń czasowych (jednorazowy wstęp na teren obiektu).
- Opłatę należy dokonać przelewem na konto Basenów Miejskich Termy Jakuba nr
88 9585 0007 0010 0019 9748 0001, w tytule przelewu konieczne należy podać:- Nazwę imprezy (Ekiden).
- Imię i nazwisko kapitana zespołu.
- Nazwę zespołu
- Za ile osób dokonana jest opłata
- W przypadku rezygnacji ze startu, wniesiona opłata startowa nie podlega zwrotowi i zostanie przeznaczona na cele organizacyjne imprezy (medale, materiały reklamowe).
V. Zasady uczestnictwa w Imprezie
- Uczestnikiem Imprezy może być każda chętna osoba, która posiada podstawowe umiejętności pływackie pozwalające na samodzielne lub z pomocą odpowiednich przyborów przepłynięcie dystansu min. 25 metrów.
- Warunkiem uczestnictwa osób niepełnoletnich jest zgoda rodziców / opiekunów prawnych, stanowiąca Załącznik nr 1 do przedmiotowego Regulaminu.
- Uczestnicy pełnoletni muszą posiadać aktualne zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak medycznych przeciwwskazań do udziału w Imprezie lub podpisać oświadczenie uczestnictwa w Imprezie na własną odpowiedzialność.
- Wskazane w pkt 2, 3 powyżej zaświadczenia, zgody lub oświadczenia należy dostarczyć Organizatorowi najpóźniej do dnia organizacji Imprezy.
- Każdy Zawodnik bierze udział w Imprezie na własną odpowiedzialność, zaś w przypadku Zawodników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodziców lub opiekunów. Przekazanie Organizatorowi prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego oraz opłacenie wpisowego oznacza, że Zawodnik rozważył i ocenił charakter, zakres i stopień ryzyka wiążącego się z uczestnictwem w Imprezie, w tym zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci, a także szkód i strat o charakterze majątkowym i dobrowolnie zdecydował się podjąć to ryzyko).
- Zawodnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną za wszystkie wyrządzone przez siebie szkody z własnej, wyłącznej winy innym Zawodnikom oraz osobom trzecim.
- Warunkiem udziału w Imprezie jest rejestracja na stronie internetowej termyjakuba.olawa.pl drużyny liczącej od minimum 4 osób do maksymalnie 8 osób wraz z zadeklarowaniem dystansu oraz tury w jakiej dana drużyna chce wystartować.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego online – link do zapisów znajduje się poniżej.
- Rejestracja trwa do wyczerpania limitu dostępnych miejsc.
- Każdy zespół zobowiązany jest do wyznaczenia kapitana zespołu, który zgłasza zespół, odpowiada za jego przybycie w dniu Imprezy i pozostaje w stałym kontakcie z Organizatorem.
- Kategorycznie zabrania się uczestnictwa w Imprezie osobom pod wpływem środków odurzających. Takie osoby Organizator wykluczy z udziału w Imprezie.
VI. Przebieg Imprezy
- Uczestnicy w ramach swojego zespołu płyną w wybranym przez siebie bloku czasowym
(30 lub 60 minut), w indywidualnie przyjętym tempie.
| Blok czasowy | zespół | Tor 1 | zespół | Tor 2 | zespół | Tor 3 | zespół | Tor 4 |
| 16:00 | ||||||||
| 16:30 | ||||||||
| 17:00 | ||||||||
| 17:30 | ||||||||
| 18:00 | ||||||||
| 18:30 | ||||||||
| 19:00 | ||||||||
| 19:30 |
- Uczestnicy sami wewnątrz swojego zespołu decydują o kolejności w jakiej płyną oraz o dystansie, który każdy z nich przepłynie w ramach dystansu wyznaczonego dla danego zespołu.
- O przypisaniu zespołu do konkretnej tury decyduje, wskazanie zespołu w formularzu zgłoszeniowym i kolejność zgłoszeń.
- Jednocześnie na każdym torze płynie max. 4 uczestników, pozostałe osoby zgłoszone przez daną drużynę mogą przebywać w wodzie (forma sztafety).
- Dopuszczalny jest start ze słupka startowego lub z wody.
- W czasie Imprezy przy słupkach startowych przebywają jednocześnie jedynie zespoły startujące w swoim bloku czasowym.
- Przy każdym torze znajduje się jedna osoba z ramienia Organizatora odpowiedzialna za nadzór nad przepłyniętym dystansem oraz opiekun drużyny (kapitan).
- Uczestnicy mogą pływać wybranym przez siebie stylem pływackim.
- Orientacyjny czas startu dla kolejnych tur zostanie ogłoszony osobnym komunikatem na 3 dni przed Imprezą.
- Uczestnik Imprezy, przebywający w niecce basenowej, zobowiązany jest używania stroju zgodnego z regulaminem obiektu, w którym odbywa się Impreza.
- Poza nieckami pływackimi dopuszcza się używanie strojów identyfikujących i reklamujących uczestników Imprezy.
- Impreza nie ma charakteru zawodów na czas. Jedynym elementem wartościującym może być suma przepłyniętych metrów przez wszystkie zespoły.
VII. Postanowienia końcowe
- Osobą upoważnioną ze strony Organizatora do kontaktu z uczestnikami jest Grzegorz Hampel, tel. 603-224-282, adres poczty elektronicznej: marketing@termyjakuba.olawa.pl
- Ochrona danych osobowych uczestników Imprezy oraz zasady przetwarzania ich danych osobowych odbywają się zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Uczestnicy Imprezy wyrażają zgodę na nieodpłatne wykorzystanie swojego wizerunku przez Organizatora, w szczególności do promowania i reklamowania Imprezy oraz swojej własnej działalności związanej z krzewieniem kultury fizycznej.
- Organizator jest uprawiony do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad Imprezy, postanowień niniejszego Regulaminu oraz interpretacji jego treści rozstrzyga Organizator.
- Udział w Imprezie jest jednocześnie akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za odwołanie Imprezy bądź zmiany w jej organizacji wynikłe z przyczyn niezależnych od niego.
- Podczas trwania Imprezy uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu obiektu, w którym odbywa się Impreza.
- W punktach nieokreślonych w niniejszym Regulaminie obowiązują zasady określone w Regulaminie obiektu, w którym odbywa się Impreza.
Załącznik Nr 1 – OŚWIADCZENIE ZAWODNIKA
Załącznik Nr 1a – ZGODA RODZICÓW / OPIEKUNÓW PRAWNYCH