Saunarium

To duma „Term Jakuba”. Strefa ciszy i relaksu, w której znajdziemy ukojenie oraz relaks. Oławskie saunarium wyposażone jest w trzy sauny: parową (rzymską) suchą (fińską) oraz biosaunę. Ponadto w strefie saun znajduje się również tężnia solna, leżaki, prysznice, wiaderko z wodą do schładzania oraz siedziska, a przy wypoczynku towarzyszy nam relaksująca muzyka. W strefie SPA zapewniamy możliwość zakupu napojów. Przy saunach znajduje się również przebieralnia, w której można chwilowo uwolnić się od strojów kąpielowych. W tym przypadku należy jednak owinąć ciało ręcznikiem. Pamiętajmy, że obowiązuje tu zakaz nagości oraz zachowania obscenicznego wobec innych użytkowników. Pamiętajmy, że w saunach suchych siadamy na ręczniku i trzymamy na nim stopy, dlatego zalecamy mieć ze sobą dwa ręczniki.

Godziny otwarcia

PN/PT – 14.00 – 22.00
S/N/Ś – 08.00 – 22.00

W poniedziałki od godz.19.00 do 22.00 oraz w piątki od 20.00 do 22.00 w saunach przebywamy bez strojów kąpielowych: nago, owinięci w ręcznik lub pareo.

CEREMONIE ZAPACHOWE ODBYWAJĄ SIĘ W PONIEDZIAŁKI, CZWARTKI I PIĄTKI O 20.00 i 21.00

Przed skorzystaniem z saun

Najpierw bierzemy prysznic i dokładnie myjemy ciało. Pozbywamy się w ten sposób zanieczyszczeń, które gromadzą się na naszej skórze. Po każdym wyjściu z sauny dokładnie opłukujemy ciało.

Klapki na zewnątrz

Wskazane jest poruszanie się po basenie w klapkach. Ważne, aby pozostawić je przed wejściem do sauny. W saunach suchych siadamy na ręczniku i opieramy na nim stopy. Ręcznik powinien być na tyle długi, aby zapewnić taką możliwość. Nie dopuszczajmy, aby nasz pot z ciała skapywał na drewniane ławki, z których korzystać po nas mogą inne osoby. W saunie parowej spłukujemy siedziska wodą z podręcznego prysznica. W saunach suchych proszę pamiętać, aby nie polewać zbyt obficie kamieni, ponieważ zbyt dużo wody ogranicza funkcjonowanie grzałek w piecach saunowych. Najlepiej poprosić o to obsługę saunarium.

Pamiętaj o zachowaniu ciszy

W saunie powinniśmy zachować ciszę. To strefa relaksu. Nasze rozmowy mogą przeszkadzać innym osobom.

Wskazania do korzystania z sauny suchej:

Bolesne napięcia mięśni, przewlekłe reumatyczne zapalenie stawów, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, przewlekłe zapalenie i nieżyt oskrzeli, astma oskrzelowa, niskie ciśnienie krwi, zaburzenia przemiany materii, dolegliwości okresu klimakterycznego, zaburzenia miesiączkowania, jako środek hartujący przy zmniejszonej odporności na infekcje i przeziębienia, w odnowie biologicznej (sportowcy).

Bezwzględne przeciwwskazania:

Ostre stany reumatyczne, nowotwory, ostre infekcje i stany astmy, niewydolność serca i krążeniowa, niewydolność wieńcowa, nadciśnienie, zakrzepowe zapalenie żył, epilepsja, klaustrofobia.

Jak korzystać z sauny?

Etap 1 – Przygotowanie (10-15 minut)
Przed wejściem do sauny należy umyć ciało i dokładnie osuszyć. Osoby z „zimnymi” stopami powinny je ogrzać ciepłą wodą. Do sauny zabieramy ze sobą ręcznik.

Etap 2 Pierwsze przegrzanie (8-15 minut)
Najlepiej rozpocząć od najniższej ławy, położyć się lub usiąść z ugiętymi nogami na ręczniku (nie powinien on zajmować zbyt dużej powierzchni, aby nie ograniczać cyrkulacji ciepłego powietrza). Następnie wchodzimy wyżej i kontynuujemy ogrzewanie.

Etap 3 – Ochłodzenie (do 12 minut)
Im wyższa temperatura panuje w saunie, tym krócej w niej przebywamy i dłużej ochładzamy organizm. Etap ten dobrze jest rozpocząć od zimnej wilgotnej kąpieli (10-30°C): wziąć prysznic, polać się strumieniem wody lub zanurzyć – wszystkie czynności wykonujemy od kończyn w kierunku serca. Etap ten jest największym obciążeniem dla organizmu.

Etap 4 – Drugie przegrzanie (10-15 minut)
Wchodzimy do sauny, możemy teraz zająć drugą ławę i powtarzamy wyżej opisane czynności.

Etap 5 – Dodatkowe zabiegi
Po zabiegu należy bezwzględnie wypocząć, popijając wodę mineralną.

Wskazania do korzystania z biosauny:

Biosauna jest odmianą sauny suchej o niższej temperaturze (45-65°C) i wilgotności 40-60%.

To idealna propozycja dla osób, które ze względu na stan zdrowia nie mogą korzystać z tradycyjnej sauny suchej. Seansowi w biosaunie towarzyszą elementy aromaterapii i koloroterapii, dzięki umieszczonemu w suficie oświetleniu, które naprzemiennie emituje barwy, które korzystnie wpływają na nasze samopoczucie.

Wizyta w biosaunie łagodzi astmę, reumatyzm, zapalenie oskrzeli. Jest idealna dla wzmocnienia układu krążenia oraz pracy serca. Korzystając z biosauny należy stosować się do reguł obowiązujących w tradycyjnej saunie suchej.

Wskazania do korzystania z sauny parowej:

Kąpiel w łaźni parowej działa orzeźwiająco. Łagodna temperatura i bardzo wysoka wilgotność względna (100%), stanowią prawdziwy masaż dla ciała, obniżają napięcie mięśni i odprężają umysł. Kłęby pary penetrując skórę dokładnie ją oczyszczają i regenerują. Skóra po kąpieli jest wyjątkowo gładka i miękka. Łaźnie parowe różnią się od gorętszych, suchych saun, bardzo wysoką wilgotnością powietrza i temperaturą od 40 – 55°C. Pozwala to na korzystanie z dobrodziejstw kąpieli parowej tym wszystkim, którzy źle znoszą gorące powietrze sauny. Dla większości użytkowników łaźni parowych
najbardziej komfortową temperaturą jest 45°C. Dzięki panującym w łaźni warunkom możliwe jest o wiele dłuższe korzystanie z jej regenerujących walorów, niż w saunach tradycyjnych. Jednorazowa kąpiel w łaźni może przeciągnąć się aż do kilkudziesięciu minut – w saunie tradycyjnej nie trwa zwykle dłużej niż 15 minut. Gorąca para oddziałuje szczególnie zdrowo na skórę, przy chorobach dróg oddechowych, bólach reumatycznych. Gwarantuje głębokie odprężenie w odpowiednim środowisku, w najprzyjemniejszej formie.

Kąpiel parowa znaczy dużo więcej niż pomieszczenie wypełnione parą, to relaks dla ciała i zmysłów.

Kąpiel parowa to:

  • w przeciwieństwie do saun suchych, które powodują wysuszenie skóry, w łaźniach parowych nie musimy się tego obawiać,
  • rozszerzenie naczyń krwionośnych,
  • dokrwienie mięśni i całego organizmu,
  • rozluźnienie, odpoczynek mięśni,
  • wydalenie przez pocenie substancji szkodliwych z organizmu,
  • rozszerzenie dróg oddechowych dzięki olejkom eterycznym i parze wodnej,
  • inwestycja na przyszłość, sposób na zdrowsze życie, prawdziwe źródło młodości dla ciała, umysłu i duszy,
  • możliwość odreagowania codziennego zmęczenia, napięcia i stresu,
  • komfort fizyczny i psychiczny,
  • sposób na uwolnienie się od codziennych problemów.

Wszystkie te czynniki zwiększają odporność na choroby.