FAQ

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

  1. Dlaczego muszę przebrać obuwie na klapki basenowe jeszcze przed kasami?
    Wymóg przebrania obuwia używanego poza obiektem jest podyktowany względami higienicznymi – przebierając
    obuwie na klapki przeznaczone wyłącznie do korzystania na basenie, zapobiegamy przenoszeniu się
    zanieczyszczeń pochodzących z zewnątrz oraz dbamy o higienę własnych stóp. Powierzchnie na terenie basenu są
    czyszczone regularnie i w trybie ciągłym – ograniczenie wnoszonych zanieczyszczeń pomaga nam utrzymać
    czystość na najwyższym poziomie.
  2. Dlaczego umycie mydłem całego ciała pod prysznicem jest tak ważne?
    Każdy człowiek posiada odmienną florę bakteryjną, której część pozostawia w wodzie basenowej. Dlatego wejście
    każdej osoby do basenu ma ogromny wpływ na jej jakość. Szacuje się, że ok. 90% zanieczyszczeń w wodzie
    basenowej pochodzi od kąpiących się. Dokładne umycie ciała mydłem redukuje liczbę wnoszonych do wody przez
    człowieka bakterii od 2 do 3 razy.
    Dzięki przestrzeganiu obowiązku dokładnego umycia ciała pod prysznicem przy użyciu mydła, ilość chloru
    dozowanego przez urządzenia do uzdatniania wody może być mniejsza, a jego nieprzyjemne konsekwencje (np.
    specyficzny zapach) mniej dokuczliwe.
    Powyższa zasada jest zgodna z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego z 2014r
    Bezwzględnie każda osoba przed wejściem do hali basenowej powinna dokładnie umyć się mydłem i spłukać pod
    natryskiem.
    Ważne, aby dokładnie umyć również włosy, zmyć makijaż oraz skorzystać z prysznica również po wyjściu z
    toalety!
  3. Dlaczego nie mogę korzystać z basenu w szortach (oraz innych luźnych strojach
    kąpielowych)?

    Odnosząc się do pkt. 2, należy pamiętać, że w wodzie znajdzie się, to co do niej wniesiemy. Celem tego zapisu
    jest wprowadzenie następnej bariery ochronnej przed niepożądanymi zanieczyszczeniami. Zakładamy, że
    tradycyjne stroje kąpielowe używane są tylko i wyłącznie na basenie. W przypadku innego rodzaju strojów
    rośnie ryzyko korzystania z nich w celach innych niż kąpielowe. Pamiętajmy, że basen jest obiektem
    użyteczności publicznej, z którego korzystają klienci o rożnych nawykach higienicznych.
  4. Dlaczego nie ma czasu technicznego?
    W Oławskim Parku Wodnym, podobnie jak na wielu tego typu obiektach nie ma czasu technicznego (dodatkowego
    czasu poza wykupionym biletem). Płacąc za bilet, klient kupuje czas, podczas którego może korzystać z
    całości strefy płatnej obiektu – nie tylko niecek basenowych oraz saunarium, ale także całego zaplecza,
    które się z tym wiąże – prysznicy, szatni, przebieralni, suszarek itd. Z utrzymaniem całości infrastruktury
    wiążą się koszty, które są wliczone w cenę biletu.
  5. Czy mogę przywrócić środki na karnet, w którym skończył się termin ważności?
    Tak! Pod warunkiem, że czas jaki upłynął po utracie środków z powodu końca ważności karnetu jest nie większy
    niż 14 dni. Po tym czasie środki, zgodnie z regulaminem nie mogą zostać przywrócone.Kupując karnet, klient zobowiązuje się do wykorzystania doładowanych środków w określonym terminie, którego
    długość zależna jest od wysokości doładowania. W zamian, otrzymuje od Term Jakuba dodatkową kwotę do
    wykorzystania w ramach karnetu.

    Specjalnie dla zapominalskich, dodaliśmy także 14 dni na odzyskanie środków, w razie braku doładowania lub
    wykorzystania kwoty znajdującej się na karnecie. Po upływie tego czasu niewykorzystane środki przepadają.